A SK egy másik, PS3-at megcélzó projectbe is belevágott időközben, de az Epic ez alkalommal sem tudta teljesíteni a rá rótt kötelezettséget. 2007 februárjára már egy PS3 képes UE3 engine-nek kellett volna eljutni a partnerekhez, de ez nem történt meg. Az SK tapasztalati szerint a motor komoly képfrissítési problémákkal, hosszú töltési időkkel küszködött. Az Epic már az 2004 óta tisztában volt az UE engine eme gyengeségével, egy éven belül javítást is igértek de ez sosem jelent meg.
Az SK állítása szerint az UE3 képtelen komoly terepet megjeleníteni. "Az Epic minden jel szerint dollármilliókat zsebel be a licenszet vásárló partnereitől, egyéb stúdióktól, de cserébe nem a teljes engine-t adják át hanem csak olyan részek összeségét, mellyel hellyel-közzel létrehozható egy következő generációs játék.
Az elmúlt hónapok során több UE3 engine-t használó játék került korcsolyapályára - Rainbow Six Vegas, Turok, Fatal Inertia - a legtöbb ebből multiplatform: a 360 verzió időben megjelent, a PS3-as porció viszont késik. A Sony erre az E3-on erőteljes UE3 engine támogatást jelent be. Mit jelent ez? Minden bizonnyal azt, hogy nagy vihar dúl játékfejlesztői berkekben és magának a platformtulajdonosnak kellett beszállnia a helyzet megoldásába, különben jóval nagyobb gond zúdult volna nem csak az Epic, de a Sony nyakába is. A Silicon Knights időközben az X360-as Too Human alól kipucolta az UE3-at, a játék a továbbiakban már a saját fejlesztésű motorral készül.
cikk forrása: www.576.hu